Insta

Steam ID

PSN ID

keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Minäkö armeijaan?

Kyllä, olen ihan vakavissani miettinyt asiaa. Aikonaan kun kävin 3pv olemassa Sodankylän sissi, hommat katkesi siihen kun ei pää kestänyt. Siihen aikaan olin hyvin masentunut, itsetuhoinen ja alkoholia kului paljon. Joten en ollut henkisesti yhtään valmis. C-paperit sain ja olin tyytyväinen. Vasta nyt, kun alan lähennellä kolmeakymmentä, olen alkanut miettimään sitä armeijaan menoa. Nykyään ei ole masennusta, olen mentaalisesti terve terve terve. No ainahan minä vähän pöhölö olen ollut mutta siis niin.

Fyysinen puoli pitemminkin arveluttaa. Kyllä, harrastan kamppailulajeja 3x viikossa, muutenkin koitan liikkua sen verran etten tähän penkkiin juurru. Luonteeltani tosin olen laiska ja mukavuudenhaluinen ollut aina. Minulla on selkäkipuja, jotka tosin ovat helpottaneet kun olen alkanut tekemään selkä harjoitteita. Muutakin vikaa kropasta löytyy, olen harrastanut juoksemista eikä polvi siitä tykännyt. Pari kuukautta piti olla hyvinkin nätisti ettei se polvi taas paukahda, sitä ennen olin ollut liian liikkumatta kun oli rustottumaa polvessa. Oikea olkapääni oireilee, toinen lääkäri meinaa että pitäisi leikata, toinen meinaa että on vain paha tulehdus. Että niin, ei välillä taivu taaksepäin eikä ylöspäin kunnolla käsi, jatkuva pistävä tunne on myös. Eikä sovi unohtaa että meikällä on todettu migreeni, joka ei onneksi ole itsestään muistuttanut herran aikoihin kunnolla. Välillä tulee pääkipeäksi ja oksettava olo, mutta hyvin harvoin. Varmaan siksi kun en enää stressaa niin paljoa. Niin joo, tuo kilpirauhanen on myös yksi seikka joka vaikuttaa moneen asiaan. Siitä tänään juuri kävinkin kontrolli näytteen antamassa.


Enkä osaa sanoa, miten minä nyt sitten siellä armeijassa suhtautuisin siihen, kun itseäni paljon nuorempi kossi käskyttäisi. Vai uskaltaisiko/kehtaisiko edes käskyttää kunnolla? Minulla kuitenkin on se oma mielipide ja näkökanta moneen asiaan, joten siinä suhteessa armeija ei olisi se järkevin paikka meikäläiselle. Miksikö toisaalta siis sinne haluan, vaikka on niin paljon negatiivista asiaa joka puoltaisi sitä, että pysyisin C miehenä? No en minä tiedä, tuntuu että nyt olisin ihan ite menossa, enkä siksi että olisi pakko. Olen vapaaehtoisen armeijan kannalla itse. Onko se nyt tasa-arvoa että naiset saavat valita menevätkö vai eivät, mutta miehille tämä on pakko? No toinen asia on se, että se olisi elämys. Minä pidän ampumisesta sekä luonnossa liikkumisesta. Siksi harrastan metsästystä. En tosin niin kova metsämies ole, että siviilissä lähtisin telttailemaan viikoksi metsään. Haluaisin testata kuntoani ja parantaa sitä.


Nykyään tosin tuntuu (kavereiden puheiden ja internet palstojen perusteella), että armeijassa pääsee lähinnä lihomaan. Riippuu siis meneekö laihana armeijaan vai miten. Aluksi siis meininki on kovaa, mutta loppuaika armeijasta on sitä löysäilyä. Että toisaalta en tiedä, ehkä minulla voisi se 10kg siellä karista, elleivät pistä minua johonkin sellaiseen toimisto hommaan, tai sitten kuntoni ei kestäkkään ja olen sen koko palvelusajan vain jossain armeijan sairaala osastolla tai jotain. Niin, en tiedä. Se on ikävää kun ei voi tehdä sitä mitä naiset voivat, eli käydä kokeilemassa. Se on jokotai. En minä siis hyötyisi armeijasta käymisestä muuta, kuin sen että saisi käydä kokeilemassa rynkyllä ampumista ja kunnon pitäisi kohota, niin ja parit elämykset voisin kokea.

Mutta niin, kysynpä siis mitä mieltä mahdolliset lukijat ovat? Kannattaako sitä enää edes lähteä kokeilemaan? Minkälaisia kokemuksia teillä on armeijasta tai mitä olette siitä kuulleet?


Onhan siinä siis vielä raha hommat ongelmana, siellä ollessa saa vähemmän mitä työttömänä rahaa. :D Tosin ilmainen hammashoito siellä olla pitäisi. Sellainen tosin pyyntö kommenteissa, että ei kiitos mitään yltiö patriootti paskaa kiitos. "Armeija on käytävä koska velvollisuus" tai "ei oo mies jos ei käy armeijaa" en koe olevani yhtään vähempi "mies" vaikken ole armeijaa tähänkään mennessä käynyt. Enkä koe velvollisuudekseni kuolla sellaisen maan puolesta jossa hommat menee tasaista alamäkeä. Vapaaehtoinen armeija olisi minusta paras ratkaisu. Älkäkää vetäkö ryssä pelkoa tähän asiaan myöskään. Pidettäisiin ne mahdolliset kommentoinnit sellaisina järkevinä ja aikuismaisina. Jos tähän postaukseen kukaan edes kommentoi :D

Edit. Nonni, asiaa tuli tutkittua, mietittyä ja harkittua. Homma kaatuu siihen, että rahat ei riitä armeijassa käymiseen. Lähtis kämppä alta, emäntä ei eläs laskujen jälkeen saadulla rahalla eikä kissat myöskään. Että jääkööt sitten käymättä. Palkka-armeija jos olisi suomessa niin siitä saisikin rahaa kun siellä kävisi. Ei mikään ihme ettei vanhempi väki lähde muutenkaan mielellään armeijaan, kun tulot pienenevät niin rankasti. Joo sellanen kouluttamaton sossun täys elätti, jolla on emäntä samanlainen ja siihen pari lasta lykänneet niin hyötyisivät rahallisesti armeijasta. Koska saisi parempia tukia armeijan suunnalta. On se jännä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti