On se perkele mihin on menty tässä maailmassa kiitos internetin.
Tarkoitan tällä montakin asiaa mutta pääasiassa voisi sanoa että verkkokauppoja ja niihin liittyviä huijauksia/ongelmia. Turhaa paskaa kuten vaikka tämä blogi ja hyvin moni muu blogi.
Mutta aloitetaan nyt näistä verkkokaupoista. Ennen tuntui että ne toimivat ne luotetuimmat, eipä tunnu enää ne luotetuimmatkaan toimivan. Asiakkaalle ei tuotteet tule luvattuna aikana, syynä kenties ruuhkat kun niin moni muukin tilaa netistä turhaa paskaa. Tai sitten posti hukkaa tai herra tietää mihin perseeseen niitä paketteja hukkuu välillä. Itseäni ainakin ärsyttää suuresti että kun tuotteelle luvataan vaikka 5 päivän sisällä toimitus ja pitäisi varmasti tulla siihen mennessä niin paskat. Monesti on tullut päivän tai pari myöhässä ja ihan mystisestä syystä. Tuotetta on ollut varastossa ja näin mutta paketti ei vain ole liikkunut. Postissako siis vika nykyään? Toinen yleinen on kans tämä että firmassa kun voi erikseen olla lähetys puoli, pakkaus puoli, tilauksen toimeenpanija, päähän potkija, kahvin lipittäjä ja perseen nuoleskelija. Niin jossain tuossa ketjussa voi tulla kriittinen virhe kun henkilö jolla on paperilla tieto mihin pitäisi mitä lähettää niin pyyhkiikiin vessassa perseensä kyseiseen paperiin ja unohtaa koko asian. Itselläni tuntuu että tälläinen "oho ei ole mennyt tieto perille, laitetaan uudestaan." On melko yleinen vastaus jos tavara ei tunnu edes liikkeestä lähtevän.
Tästä taasen pääsemän myös siihen vittumaisuuteen kuten siihen että tavaraa et ole edes saanut/olet takaisin lähettänyt ja asiasta olet ilmoittanut asiaan kuuluvin rituaalein (pistämällä vittuuntuneen mutta asiallisen sähköpostin tai huutamalla kyrpä punaisena puhelimessa että missä vika?!) Niin silti sinulle puskee laskua/karhuma kirjettä. Tästä asiasta kun alat vääntämään niin vika on asiakkaassa melko varmasti kuitenkin, ei heidän päässään mitään vikaa ole (epäilen kyllä useasti, että me kaikki kärsimme piilohulluudesta) Aikasi tapeltuasi että saisit edes jonkun puhumaan englantia siellä toisessa päässä niin sitä ennen olet saanut svahilin kielellä tai ruottin kielellä sähköpostia josta et ymmärrä yhtään mitään vaikka olet selvästi sanonut että kieli jota käytät on suomi PERKELE tai englanti. Jonkin asteista vittuilua kenties myyjän puolelta? Kuka tietää. Mutta nämä ovat näitä asioita jotka vituttavat suuresti. Helpointahan se olisi mennä itse kauppaan ja ostaa sieltä kuin tilata netistä. Mutta ei, täällä jumalan selän takana ei ole sellaista liikettä joka myisi sitä paskaa jossa kukka kasvaa. Lähin vastaava liike sijaitsisi 100km päässä tai kauempana ja sielläkin liikkeessä tuote olisi useamman euron kalliimpi kuin netistä tilattu.
Mutta eteneekö asia mihinkään? Tapahtuuko mitään? Ei, suomessa sitä paskaa niellään metrin palasina ja irvistetään lopuksi kun lasku tulee. Koska kuinka moni oikeasti jaksaa ottaa yhteyttä siihen kuluttansuojeluviranomaiseen muutaman euron tähden? Jos kyse isommasta rahasta niin sitten mutta mitenkäs nämä 5-10€ "pikku" ongelmat? Itse olen niin kova poika puhumaan että olen saanut useamman määräaikaisen sopimuksenkin purettua kesken määräajan. Aina väittävät että tämäkin on vain poikkeustapaus, mutta oikeastaan kuka tahansa joka osaa puhua ja tietää mistä puhuu, sekä tietysti lakia kannattaa osata hieman niin montakin sopimusta saa pistää purkuun kun jonkinlainen porsaanreikä sopimuksesta löytyy jota pitää heti mennä sormella tökkimään.
Tämä nyt tällä kertaa pienen vitutuksen aiheena. Turhasta provokaatio aiheisista sivuista en edes jaksa välittää saati puhua. Ihmisillä on vain liikaa aikaa tai eivät vain keksi mitään kehittävämpääkään tekemistä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti